Tatlı Bir Lezzet: Bal, Fındık ve Kurabiyeli Ekmek Tostu

Merhaba sevgili okurlar! Bugün sizlere, kahvaltı sofralarınızı tatlandıracak ve damaklarınıza şenlik katacak bir tarif ile geldim: Bal, Fındık ve Kurabiyeli Ekmek Tostu! Bu tarif, lezzetin ve keyfin buluştuğu bir nokta. Şimdi hemen mutfağa geçip bu muhteşem lezzeti hazırlamaya başlayalım.

Malzemeler:

  • 4 dilim beyaz ekmek veya tam buğday ekmek
  • 4 yemek kaşığı bal
  • 4 yemek kaşığı dövülmüş fındık
  • 4 adet kurabiye (isteğe bağlı)
  • 2 yemek kaşığı tereyağı

Hazırlık Aşamaları:

Adım 1: Malzemeleri Hazırlayın

İlk olarak, ekmek dilimlerinizi, balı, dövülmüş fındığı ve kurabiyeleri hazır edin. Ayrıca, tereyağı da kullanmak üzere yanınıza alın.

Adım 2: Ekmekleri Tereyağı ile Yağlayın

Her iki tarafını da hafifçe kızartmak için ekmek dilimlerinizi tereyağı ile yağlayın. Bu, tostunuzu lezzetli ve çıtır yapacak olan önemli bir adımdır.

Adım 3: Tost Makinesine veya Tava ile Kızartın

Ekmek dilimlerini tost makinesine veya bir tavada orta ateşte kızartın. Her iki tarafı da güzelce kızarıncaya kadar pişirin. Eğer tost makineniz yoksa, tavayı hafifçe yağlayarak da aynı sonuca ulaşabilirsiniz.

Adım 4: Bal ve Fındığı Ekleyin

Tost ekmeklerinin üst tarafına 2 yemek kaşığı balı dökün ve üzerine 2 yemek kaşığı dövülmüş fındığı serpiştirin.

Adım 5: Kurabiyeleri Ekleyin (isteğe bağlı)

Ekstra bir lezzet katmak isterseniz, kurabiyeleri ezip tostun üstüne serpiştirebilirsiniz.

Adım 6: Tostları Katlayın

Ekmek dilimlerini birleştirerek tostu kapalı hale getirin. Bu, iç malzemelerin erimesini sağlayacak ve tostunuzu daha lezzetli hale getirecektir.

Adım 7: Tavada Altın Renginde Kızartın

Ekmek tostu, her iki tarafı da altın rengine gelinceye kadar tavada pişirin. Bu, balın karamelize olmasını sağlayacak ve tostunuzun harika bir tat ve doku kazanmasını sağlayacaktır.

Adım 8: Dilimleyin ve Servis Edin

Ekmek tostu piştikten sonra, bıçak yardımıyla istediğiniz boyutlarda dilimleyin. Üzerine dövülmüş fındık serperek ve dilerseniz kurabiye kırıntıları ekleyerek servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun!

Bu lezzetli Bal, Fındık ve Kurabiyeli Ekmek Tostu ile kahvaltılarınızı, atıştırmalıklarınızı ve tatlı krizlerinizi gidermek artık çok daha keyifli olacak. Denediyseniz ve nasıl olduğunu bizimle paylaşmak isterseniz, yorumlarda bizimle iletişime geçmekte özgürsünüz. Sağlıklı ve tatlı günler dileriz!


1 Yorumlar

  1. Evde kızıma yaptım harika bir tarif gerçekten çok beğendik teşekkür ederiz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski